לירון נתן לבו

שמי לירון,
אני נשוי למתן – איש קבע בהנדסה קרבית (או בקיצור  נשוי לצה"ל) ואב גאה לתאומים עלמה ועברי, בני שנה ו-3 חודשים.

כמי שחי עם איש קבע כבר 5 שנים ידעתי מראש שבבוא היום כשיהיו לנו ילדים אני אהיה זה שאחראי על גידולם רוב הזמן והאחריות תהיה עליי.

מתוך כך ומתוך אהבה גדולה לילדים ותינוקות, התחלתי את לימודיי כשנתיים לפני שהגיעו אליי ילדיי שלי. עשיתי הכול כדי להיות מוכן מראש עם כל הידע והכלים להתמודד עם גידול הילדים בכוחות עצמי.

כשהגיעו הייתי כולי שלהם, מודע לכל שלב וצעד בהתפתחות שלהם לאורך השנה הראשונה. ידעתי להכין להם את הקרקע ולתת להם את התמיכה שהם צריכים בכל שלב. הילדים שלי למדו לישון מהרגע הראשון, למדו להירדם באופן עצמאי ועד מהרה גם לישון לילה מלא. הבנתי שיש לי בידיים את המפתח להצלחה.

כשהתאומים נולדו הוספתי הכשרת למידה שהייתה חשובה לי מאוד והלכתי ללמוד ולהתמקצע בהורות לתאומים. כיום אני מדריך הורים מוסמך לתאומים.

ואז צמחה בי תחושת אגואיזם לא נעימה בכלל. למה שהילדים שלי ואני נישן טוב בלילה והורים אחרים יתלשו שיערות וילכו עם שקיות מתחת לעיניים? לא פייר, נכון?

במהלך "חופשת הלידה" שקיבלתי מהעבודה הייתי "מסובב ראשים בקניונים", הורים נפולי פנים היו גוררים עגלות עם תינוק מתוק בן כמה חודשים שפשוט הוציא מהם את כל רוח החיים. לא ישן בלילה, לא מפסיק לבכות, לא מבין מה העולם רוצה ממנו ומה הוא רוצה מהעולם.

ואז הם היו רואים אותי, הולך זקוף בפנים מחויכות ודוחף עגלת תאומים עם שני יצורים שרק מחכים לטרוף את העולם. אבל לא עכשיו, כי הם ישנים!

ישנים כי הם ישנו טוב בלילה, מה שהוביל אותם לישון טוב ביום, גם כשמסביבם יש המולה גועשת, גם כשאבא יושב לשתות קפה עם חברים.

ואני לא מבין על מה הפליאה, הרי יש לי בדיוק את מה שיש לך, רק כפול! ביג דיל!

לא פייר כבר אמרנו?

החלטתי שזה לא צריך להיות המצב ואני מציב לעצמי מטרה – יותר ויותר הורים מחויכים. כאלה שישנו טוב בלילה ויוצאים לבלות עם הילדים בפנים מוארות ולא כמהלכים מתים במסדרונות הקניונים.

החלטתי לספר להורים לתאומים שזה לא סוף העולם. זו רק התחלה והיא נפלאה כפליים, כי יש לכם שניים!

החלטתי שאני מפיץ את הבשורה, שאני לא שומר את המפתח להצלחה רק לעצמי ויוצא לצעוק אותו לכל מי שרק ירצה לשמוע.

 

בגישה המשולבת הילד הוא מכלול שלם שזוכה להתייחסות מעמיקה: טונוס שרירי, שיווי משקל, מערכות חישה וחלל הפה המשפיעות על הוויסות החושי והרגשי, התפתחות מוטורית, בריאות וחולי ותזונת הילד בשנה הראשונה. כל אלו יובילו לשינה טובה ובריאה, לאיכות חיים ואווירה נעימה בבית.

אני מזמין אתכם לצאת איתי למסע היכרות עם הילדים שלכם! כן, כן, שמעתם טוב! אתם הולכים להכיר את הילדים שלכם הרבה יותר טוב. לדעת מה הם צריכים ומה אתם יכולים לעשות למענם ולמען ההתפתחות התקינה שלהם.

אתם הולכים לעזור להם להכיר את עצמם, ללמד אותם איך הם יכולים להיות עצמאיים כבר בגיל קטן. ותמיד להיות שם בשבילם!