השתלמות מקצועית זוגיות בהורות

הורות וזוגיות הם שני תחומים שונים ונפרדים המשיקים זה לזה, משפיעים ומושפעים זה מזה. כאשר טוב לנו בזוגיות – קל לנו להיות הורה טוב יותר. כאשר ההורות נעימה לנו, אנחנו פנויים להשקיע משאבים רגשיים בזוגיות שלנו. ולהפך – כאשר ההורות קשה לנו ואתגר ההורות פוגש אותנו באופן יומיומי וקבוע, כעסים ומתחים זולגים לעולם הוזגיות, מריבות, מאבקי כוחות, קואליציות והזוגיות הופכת גם היא לאתגר. כאשר הזוגיות עוברת קושי, זולגים גיזים של אש ומחלחלים גם למערכות אחרות ובעיקר לאוירה וליחסים בבית ולכן גם ההורות חווה קושי משום שמאגרי האנרגיה של ההורים "ריקיים" וכמו שאומרים – כשיורד גשם, כולם נרטבים.
ההורים רבים כיום נוטים לחפש הדרכה מקצועית והכוונה בהורות, מה שמעיד על כך שהיחס כלפי הורות כנושא נרכש השתנה וההורות הפכה לבעלת חשיבות גבוהה אצל רבים. אך לצערנו, הזוגיות נדחקת הצידה ורבות המשפחות המתארות התדרדרות מקבילה ביחסים הזוגיים יחד עם קשיי ההורות, וזוגות רבים אינם נוטים לבקש הדרכה והכוונה בשלבים בהם חילוקי הדעות מזעריים וניתן לגשר על הפערים בקלות. זוגות רבים מתעלמים מהקושי ורק כאשר נוצר שבר ומשב פונים לעזרה.

מטרת ההכשרה היא להעניק למטפלים מקצועיים כלים וידע מקצועי בעולם ה"זוגיות בהורות" במטרה לשפר את איכות חייהם של הורים ובני זוג החולקים ילדים, אהבה, קשיים, וחוסר הסכמות. בעצם – כולנו.

בקורס נסרוק את המרכיבים הבסיסיים המאפיינים דינמיקה זוגית, השקתם להורות, והבנת דפוסים זוגיים שמפעילים את ההורות שלנו. הקורס יעסוק בכל רבדי ההורות עד גיל 10 בהתמקדות בשנת ההורות הראשונה – אותה שנה מוםלאה שבו אנחנו הופכים מזוג לזוג הורים. שנה מלאת שינויים אישיים, פנימיים וחיצוניים, וכמובן – עולמנו משתנה באופן אישי וזוגי שכן מזוג הפכנו לשלישיה. חשוב להדגיש כי הולדת כל ילד נוסף למשפחה מביאה איתה אתגרים חדשים, ככה שה"זוגיות בהורות" משתנה לא רק לאחר לידת הילד הראשון, כי אם לאחר כל לידה, במעברים והתפתחות של הילדים, וכמובן – כאשר הגוזלים עוזבים את הקן.